Perchè a lama di a mo sega da tavulu vacilla?
Ogni squilibriu in una lama di sega circulare pruvucarà vibrazioni. Stu squilibriu pò vene da trè lochi, mancanza di concentricità, brasatura irregulare di i denti, o offset irregulare di i denti. Ognunu provoca un tipu di vibrazione differente, chì aumentanu a fatigue di l'operatore è aumentanu a gravità di e marche di l'utensili nantu à u legnu tagliatu.
Verificazione di l'arburu
U primu passu hè di assicurassi chì u prublema sia duvutu à l'oscillazione di l'arburu. Uttene una bona lama di finitura, è cuminciate per taglià solu un millimetru da u bordu di un pezzu di legnu. Dopu, fermate a sega, fate scorrere u legnu in daretu contr'à u bordu di a lama, cum'è mostratu, è girate a lama à manu per vede induve in a rotazione sfrega contr'à u pezzu di legnu.
In a pusizione induve sfrega u più, marcate l'arburu cù un marcatore permanente. Dopu avè fattu questu, allentate u dadu di a lama, girate a lama di un quartu di giru è stringhjite di novu. Di novu, verificate induve sfrega (passu precedente). Fate questu uni pochi di volte. Se u locu induve sfrega ferma più o menu à u listessu puntu di rotazione di l'arburu, allora hè l'arburu chì vacilla, micca a lama. Se u sfregamentu si move cù a lama, allora l'oscillazione hè da a vostra lama. Se avete un indicatore di quadrante, hè divertente misurà l'oscillazione. À circa 1″ da a punta di i denti, una variazione di 0,002″ o menu hè bona. Ma una variazione di 0,005″ o più ùn darà micca un tagliu nettu. Ma solu toccà a lama per giralla a devierà. Hè megliu caccià a cinghia di trasmissione è girà la afferrandu l'arburu per sta misurazione.
Macinà l'oscillazione
Stringhjite una mola abrasiva (à bassa grana) à un angulu di 45 gradi à u pezzu di legnu duru u più pesante chì avete. Un pocu di ferru angulare pesante o d'acciaio à barra seria ancu megliu, ma aduprate ciò chì avete.
Cù a sega in funzione (cù a cinta di novu attaccata), spinghje leggermente a petra contr'à a flangia di l'arburu. Idealmente, spinghjela cusì leggermente chì faci cuntattu cù l'arburu solu di manera intermittente. Mentre sfrega contr'à a flangia di l'arburu, move a petra in avanti è in daretu (lontanu è versu di voi in a foto), è girate a lama in su è in giù. A petra puderia intasassi facilmente, cusì pudete avè bisognu di vultalla.
Pudete ancu vede qualchì scintilla mentre fate questu. Questu hè bè. Basta à ùn lascià micca chì l'arburu si riscaldi troppu, postu chì questu puderia influenzà a precisione di l'operazione. Duvete vede scintille chì ne escinu.
L'estremità di a petra si riempienu di metallu in questu modu, ma vistu chì sta parte di a petra ùn hè micca aduprata per affilà, ùn importa micca veramente. Una petra grossa hè megliu cà una petra fina perchè ci vole più tempu à intasà si. Intantu, l'arburu di a sega duveria finisce per esse guasi lisciu cum'è un specchiu, ancu cù una petra relativamente grossa.
Alastratura di a flangia di l'arburu
Pudete verificà a planarità di a rondella mettendula nantu à una superficia piana, è spinghjendula longu à ogni puntu longu u bordu. S'ella si move appena appena da fà questu, allora ùn hè micca veramente piatta. Hè una bona idea di avè un ditu à cavalcioni di a tavula è di a flangia da l'altra parte, è spinghje fermamente da u latu oppostu. Hè più faciule sente picculi spostamenti cù u ditu da u latu oppostu chè di vedelu basculà. Un spostamentu di solu 0,001″ pò esse sentitu in modu assai distintivu se u vostru ditu hè in cuntattu sia cù a flangia sia cù a tavula.
Sè a flangia ùn hè micca piatta, mette un pocu di carta vetrata fina nantu à a tavula, è carteggiate a flangia finu à ch'ella sia piatta. Aduprate movimenti circulari, è spinghje cù un ditu in u centru di u foru. Cù a pressione applicata à u centru di u discu, è u discu chì sfrega contr'à una superficia piatta, duverebbe diventà pianu. Girate u discu di 90 gradi ogni tantu mentre fate questu.
Dopu, verificate s'è a superficia induve u dadu tocca a flangia era parallela à u latu largu di a flangia. Levigà u latu di u dadu di a flangia parallelamente hè un prucessu iterativu. Una volta stabilitu induve si trova u puntu altu, mette pressione nantu à quella parte mentre levigate.
Prublema di qualità di a lama di sega
Ragione:A lama di a sega hè fatta male è a distribuzione di e tensioni hè irregulare, ciò chì provoca vibrazioni quandu si gira à alta velocità.
Soluzione:Cumprate lame di sega di alta qualità chì sò state testate per l'equilibriu dinamicu.
Verificate a lama di a sega prima di l'usu per assicurà chì a so distribuzione di tensione sia uniforme.
A lama di a sega hè vechja è dannighjata
Ragione:A lama di a sega hà prublemi cum'è usura, piastra di sega irregulare è danni à i denti dopu un usu à longu andà, chì risultanu in un funziunamentu instabile.
Soluzione:Verificate è mantene a lama di a sega regularmente, è rimpiazzate e lame di sega vechje o danneggiate in tempu.
Assicuratevi chì i denti di a lama di a sega sianu intatti, senza denti mancanti o rotti.
A lama di a sega hè troppu fina è u legnu hè troppu grossu
Ragione:A lama di a sega ùn hè micca abbastanza spessa per sustene a forza di taglio di u legnu grossu, ciò chì provoca deflessione è vibrazioni.
Soluzione:Sceglite una lama di sega di spessore adattatu secondu u spessore di u legnu da trattà. Aduprate lame di sega più spesse è più resistenti per trattà legnu grossu.
Funzionamentu impropriu
Ragione:Funzionamentu impropriu, cum'è i denti di a sega troppu alti sopra u legnu, chì provoca vibrazioni durante u tagliu.
Soluzione:Ajustate l'altezza di a lama di sega in modu chì i denti sianu solu 2-3 mm sopra u legnu.
Segui l'operazione standard per assicurà u cuntattu currettu è l'angulu di tagliu trà a lama di a sega è u legnu.
A vibrazione di a lama di sega ùn solu affetta a qualità di tagliu, ma pò ancu purtà periculi per a sicurezza. Verificendu è mantenendu a flangia, selezziunendu lame di sega di alta qualità, rimpiazzendu e vechje lame di sega in tempu, selezziunendu lame di sega adatte secondu u spessore di u legnu è standardizendu l'operazione, u prublema di vibrazione di a lama di sega pò esse riduttu efficacemente è l'efficienza è a qualità di tagliu ponu esse migliurate.
Data di publicazione: 26 di lugliu di u 2024